Jom Klik-klik Sini..

Rabu, 25 Mac 2009

Tutup Lampu 60 Minit




Sabtu ni, bermula 8.30 malam jom kita pakat padamkan lampu sat.. tak lama mana pun. 60 minit a.k.a satu jam.. Terlepas Konsert AF7 30 minit je apa ada hal..
Ingatlah petikan PSA kat radio tuh.. "Kita tidak mewarisi dunia dari ibubapa kita sebaliknya kita meminjamnya dari anak-anak kita.."
Selama satu jam bergelap tuh, bole la kita ber romantik2 dengan candle light dinner.. Yang ada anak2 kecik yg aktif tuh, moh kita dirikan khemah kat laman rumah..ala2 camping gitu.. tak pun, kalau ada masa, bawaklah pi camping bebetul..best woo! Makan bbq style.., bole main cerita ceriti depan unggun api..
Hmm..apapun cara anda, mohlah kita lakukan sesuatu untuk donia..walaupun kecik sumbangan tuh, tapi amat bermakna untuk jangka masa panjang..
Selamatkan Duniaku.. Hidup Dunia!!!
:D

6 ulasan:

  1. x dapat turut serta nampaknya...
    susah sket ada anak kecik nih

    BalasPadam
  2. salam perkenalan diniedinar. Comel anak diniedinar tu. Bila baca kisah-kisah ibu sepenuh masa ni saya rasa jeles lah. Rasa macam nak letak jawatan ja dan beri tumpuan pada anak-anak. Tapi apalah daya... Anyway... selamat berkenalan.
    Salam dari hani(iman-sayang.blogspot.com)

    BalasPadam
  3. APA SGTLAH DGN SATU JAM TANPA LAMPU.BYGKAN ORG YG LAGI SUSAH,HARI2 PAKAI PELITA JER..HEHE

    BalasPadam
  4. Hani-salam kenal..thanks!Memang best jd ibu sepenuh masa. puas tgk anak membesar depan mata..tapi masa baru2 berenti keje tu bingung gak..dulu dinie keje..

    Mamamanja - takpe..ada byk cara lain. buatlah yg mana sesuai dgn keadaan kita ek..

    Irfa - kann..

    BalasPadam
  5. salam kenal..

    yer jom selamatkan dunia kita

    thanks link blog saya.. nanti saya link blog diniedinar yer :)

    BalasPadam
  6. Mama Mya - salam kenal jugak :D tq link blog dinie

    BalasPadam